Laitan vain tässä vaiheessa alkuseremoniat haasteesta. Elikkä tämä ihanan seesteisesti raskaana oleva rouva Bessie  haastoi minut Roosan kertomaan 7 (salaista) asiaa itsestäni. Nyt en kerkiä kertoa, yritän illalla kertoa, kun äiskä tulee pentukoulusta :) Haastan samalla rakkaan sisareni Mangon ja hänen miehekkään pikkuveljensä Amoksen kertoilemaan salaisuuksistaan. Yritin jo heidän blogissaan haastaa heidät, mutta meidät on jotenkin suodatettu sieltä pihalle eikä haaste kyllä mennyt perille. Saas nähdä kuinka tässä käy :)

Vihdoinkin ne tuli, eli äiskä ja tuo ipana tulivat pentukoulusta.

Tässä minun salaisuuteni, tai ei kai ne kaikki mitään salaisuuksia , but anyway:

1. Mä rakastan mun äiskää kaikkein eniten maailmassa, jos se menee vaikka suihkuun, niin mun pitää päästä mukaan näköetäisyydelle, muuten rapsauttelen ovea ja/tai nukun kuono kiinni ovenraossa.
2. Edelliseen luonnollisena jatkumona maailman ihaninta on nukkua äiskän peiton alla aivan äiskään painautuneena. Keskellä yötä kyllä tulee ehkäs kuuma siellä, joten sitten menen peiton päälle nukkumaan.
3. Osaan kiekaista niin korkealta ja kovaa, (se ääni on siis aivan speciaali) että se ääni on hätkähdyttänyt pienen elämäni aikana lukemattomat ihmiset kotona ja kaukana kotoa, esim. näyttelypaikalla tai hallilla joskus harjoitusten lomassa. Ihmiset joko nauravat ääneen tai melkeinpä kunnioittaen säikähtävät.
4. Olen ehdottomasti täällä kotona koko koiralauman pomo, akkavalta rulez ! Sekä KAUNEIN (kulmakunnan ja myös ilmeisimmin koko universumin)!
Naapurin Päivi kyllä sanoo, että olen Piskamontien kuningatar.
5. Olen ahmatti, siis isolla aalla. Syön salamannopeasti ruokakupin tyhjäksi ja tarvittaessa ärjäisen Rockylle, jos se tulee liian lähelle, sitten nopeasti asemiin ja kyttäämään, milloin toiset kerkii tyhjentää kupit ja sen jälkeen nopea tsekkaus niiden kupeilla, siis se loppukiillotus. Perheenjäsenen ollessa jääkaapissa iltapalaa laittamassa ovat alamaiseni Jerry ja Rocky vähän kauempana (kts. kohta 4), kun minä itseoikeutetusti olen leikkuulaudan vieressä, jotta saan oikeutetusti ensipalat leikkelelautaselta tai parhaimman juustosiivun.
6. Kun äiskä lähtee ilman minua ulos ja/tai töihin, hyppään enstöikseni ruokapöydälle ja tsiikaan sen perään (kts. kohta 1). Siksi meillä on ruokapöydällä ainoastaan sanomalehti ja kaitaliina, ei siis aaltovaasia tulppaaneja tulvillaan. Siksi siellä ei kait voi pitää Pentikin kynttilöitäkään, kun minä syön ne äiskää kotiin ootellessani. On kuitenkin otettava se juttu huomioon tästä pöydälle hyppäämisestä, että se on ainut paikka, mistä näen äiskän lähdön.
7. Inhoan suihkussa käyntiä ja peseytymistä.
EXTRAKOHTA 8; RAKASTAN UIMISTA YLI KAIKEN sekä PALLOJA ja KEPPEJÄ !
HOX ! En näe mitään ristiriitaa kohdan 7 ja 8 välillä. (Naisen logiikkaa).
Tässäpä tämä ja jutun alussa oli mainittu haastaja ja haastetut.
Nyt teen sen, mitä teen aina tähän aikaan eli haluun nukkumaan (kts. kohta 2)
Rakkain terveisin Roosa (alla kuva palloilusta)
1347190.jpg